قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۳۰

قیمت سکه در بازار امروز چهارم مرداد ماه چقدر شد؟ قیمت سکه نوسان دارد. قیمت سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان نزدیک شد. قیمت سکه از اخباری است که بسیار مورد توجه مردم است. جدیدترین قیمت سکه را در جدول زیر مشاهده کنید.


به گزارش جام جم آنلاین، امروز (چهارم مرداد ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون ۱۵۰هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۱۵۰هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و۷۲۳ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۵۰هزار تومان معامله می‌شود. (باشگاه خبرنگاران جوان)

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.800.000
سکه تمام طرح قدیم  14.100.000
نیم سکه بهار آزادی 8.150.000
ربع سکه بهار آزادی

5.150.000

سکه گرمی  3.050.000
اونس جهانی  یک هزارو723 دلار و 3 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.350.400

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۴ مرداد

روز گذشته بازار طلا با نوسان همراه بود اما در کل قیمت طلا روند کاهشی در پیش گرفت. از این رو کارشناسان معتقد هستند که امروز هم طلا با قیمت ثابت و یا کاهشی مواجه شود، اما به مرور زمان تحت تاثیر قیمت جهانی طلا قرار خواهد گرفت و تغییر کانال می‌دهد.

پیش بینی می‌شود قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه ۴ مرداد روند کاهشی داشته باشد اما این روند طولانی نیست و در ماه‌های آتی قیمت طلا و سکه بار دیگر گران خواهد شد، چرا سیاست انقباضی دولت برای تعدیل نرخ ارز نمی‌تواند در طولانی مدت جوابگو باشد. از این رو در ماه‌های آینده با افزایش بی‌سابقه قیمت طلا و سکه مواجه خواهیم شد.

بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا روز گذشته کاهشی بود. هر گرم طلای ۱۸ گرم یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۱۷ تومان داد و ستد می‌شود. نرخ طلا دیروز به محدوده یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان نیز رسید.

قیمت سکه طرح جدید نیز دیروز روند کاهشی داشت و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده بود و در برخی از ساعات تا ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان نیز معامله می‌شد. در حالی که در روزهای گذشته، نرخ سکه در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۲۷ هزار تا ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان نوسان داشت.

در این میان، قیمت سکه طرح قدیم، امروز روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با قیمت ۱۷۲۳٫۶۷ دلار معامله می‌شود.

در پایان باید یادآور شد که اگر اتفاق عجیبی در بازار ارز کشور رخ ندهد و سیاست کنترل قیمتی ادامه یابد، به احتمال زیاد در میان‌مدت طلای داخلی نیز از نوسانات اونس پیروی می‌کند. به گونه‌ای که پس از ریزشی اندک، به صورت موقت در چند ماه آینده روند صعودی به خود بگیرد. اما در صورتی که اخبار منفی از مذاکرات، قیمت دلار را صعودی کند، سناریو ممکن است به صورت کامل عوض شود.

پیش‌ بینی سکه

قیمت‌ها در بازار دلار، طلا و سکه امروز کاهشی بود. با وجود این سکه همچنان در سطح ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار دارد. پیش‌بینی‌ها از بازار طلا و سکه چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، با وجودی که بازار دلار، طلا و سکه روز گذشته را افزایشی پشت سر گذاشتند، امروز قیمت‌ها کاهشی بودند. به گونه‌ای که دلار به سطح پایین‌تر بازگشت. همین عامل باعث شد یا وجود روند اندکی صعودی قیمت اونس، قیمت طلا و قیمت سکه در بازار ایران نزولی باشد.

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز با اختلال مواجه بود اما بر اساس اعلام سایت شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. روز گذشته طلا در محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان هم معامله می‌شد اما تا سطح یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

در بازار سکه نیز قیمت‌ها امروز نوسانی بود. قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه کاهشی است و اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۳۹ هزار تومان معامله می‌شود. روز گذشته نرخ سکه به ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان نیز رسید. امروز اما تا حدود ۱۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان نیز کاهش یافت. اقتصادنیوز در مورد بازار سکه نوشت: «فاصله زیاد ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی باعث شده سکه‌بازان با احتیاط بیشتری نسبت به خرید و فروش سکه اقدام کنند.»

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان رسیده است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر با وجود تعطیلی بازارها در برخی سایت‌ها افزایشی است و با قیمت ۱,۷۲۷ دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی‌ها از قیمت سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. اما به نظر می‌رسد امروز بازارساز توانسته است تا حدودی روند افزایشی روز گذشته در بازار ارز را کنترل کند. آیا این شرایط ادامه می‌یابد؟

بروز حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: مسائل بنیادی و بی‌انضباطی‌های مالی در اقتصاد کشور و رشد نقدینگی عامل اصلی تورم است. افزایش تورم نیز عامل اصلی بالا رفتن قیمت‌ها در همه بازارها از جمله طلا و سکه محسوب می‌شود.

او می‌افزاید: با وجود این سیاستگذار مالی در ۵۰ سال اخیر به اشتباه تلاش کرده است که معلول ماجرا یعنی قیمت‌ها را کنترل کند. دلار و طلا نیز همیشه جز اولویت‌های بازارساز بوده‌اند.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه می‌دهد: جامعه به دلار به عنوان شاخصی از شرایط اقتصادی کشور نگاه می‌کند. به همین دلیل سیاستگذار همواره تلاش کرده است، رشد قیمت دلار را کنترل کند. نتیجه آن نیز کنترل دستوری و سرکوب نرخ ارز بوده است.

حق‌شناس توضیح می‌دهد: در مقاطع مختلف، گاهی دست دولت‌ها به دلیل فرایند روان‌تر فروش نفت برای اجرای این سیاست بازتر بوده، اما در مواقع دیگر شدت تحریم‌ها چالش‌هایی را ایجاد کرده است. در عین حال، هر زمان که سیاستگذار مالی منابع مالی کافی را برای اجرای سیاست سرکوب قیمتی ارز در اختیار داشته، قیمت دلار را به زیر ارزش ذاتی آنها رسانده است.

او می‌گوید: امروز قیمت دلار و طلا در بازار، کمتر از ارزش ذاتی آنهاست. در این میان، حباب بازار طلا و سکه را در واقع می‌توان نشانگری برای بازار ارز در نظر گرفت. در واقع این حباب، شاید در حال انعکاس قیمت واقعی دلار باشد.

این کارشناس بازارهای مالی می‌افزاید: در عین حال، قیمت دلار، بسیار تابع مذاکرات هسته‌ای و اخباری است که در این زمینه منتشر می‌شود. مباحث چند وقت اخیر چندان مثبت نبوده‌اند. این موضوع می‌تواند در روزهای آینده، قیمت دلار را تحت تاثیر قرار دهد.

حق‌شناس توضیح می‌هد: اگر اخبار امیدوارکننده‌ای در حوزه برجام منعکس شود، سیاستگذار با توجه با جو مثبتی که در این زمینه شکل می‌گیرد، به سرکوب قیمت دلار ادامه می‌دهد. اما اگر روال کنونی همچنان حفظ شود و اخبار چندان امیدوارکننده نباشند، قیمت دلار به سمت ارزش ذاتی خود و کانال‌های بالاتری از قیمت‌های فعلی حرکت می‌کند.

او می‌گوید:بازار طلا و سکه نیز تابعی از قیمت‌ دلار هستند. البته شاید افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی، به اندازه رشدی نباشد که در صورت انتشار اخبار منفی از مذاکرات در بازار دلار رخ می‌دهد. چرا که اونس جهانی در مدت اخیر ریزش‌هایی را تجربه کرده است. از آن سو قیمت سکه، امروز هم حباب دارد.

حق‌شناس می‌افزاید: با وجود این، در مرداد امکان حرکت قیمتی رو به بالا، در بازار دلار و در حد کمتری در طلا و سکه وجود دارد. اگر مذاکرات به نتیجه مثبتی برسد، سیاستگذار به سرکوب قیمتی در هر سه بازار ادامه می‌دهد.

او تاکید می‌کند: این سیاست اشتباه است و در تنها در کوتاه یا میان‌مدت می‌تواند موثر باشد. اما با توجه به داده‌های کلان اقتصادی از جمله رشد نقدینگی و نرخ تورم، هر گونه سرکوب قیمتی در درازمدت امکان‌پذیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها